To spore zaskoczenie, bo w ostatnich latach na szczycie listy znajdował się Apple.

BrandZ Top 100 - 2014 r.

BrandZ Top 100 – 2014 r.

Agencja Millward Brown co roku publikuje zestawienie 100 najbardziej wartościowych marek świata. W ostatnich latach na szczycie listy królował Apple. Jednak w tym roku nastąpiła zmiana i na pierwsze miejsce wskoczyła marka Google.

 

Spadki i wzrosty

Specjaliści z agencji, która zajmuje się globalnymi badaniami rynku uznali, że wartość Google’a w ciągu ostatniego roku wzrosła o 40 proc. i obecnie wynosi ponad 158 mld dolarów.

Zmiana na szczycie listy to głównie efekt skurczenia się wartości marki Apple, która zmniejszyła się o 20 proc. do wyceny na poziomie ponad 147 mld dolarów.

„Google był ostatnio wyjątkowo innowacyjny. Zaprezentował Google Glass, inwestuje w sztuczną inteligencję, nawiązał serię nowych porozumień” – wylicza zasługi Google’a Millward Brown w uzasadnieniu wyboru najcenniejszej marki.

 

Największe marki

Trzecią najbardziej wartościową marką według agencji jest IBM z wyceną 107 mld dolarów, czwartą Microsoft (90 mld dolarów), a pierwszą piątkę zamyka McDonald’s z wartością na poziomie 85 mld dolarów.

 

 Źródło: tvn24bis.pl

Polecane: