Podczas testów pociąg, zwany w skrócie Maglev, mknął z prędkością 603 km na godz. – poinformowała firma Central Japan Railway.

Japoński Maglev

Maglev wykorzystuje zjawisko lewitacji magnetycznej, dzięki któremu pociągi podnoszą się nawet o 10 cm.

Dziś na specjalnym torze testowym o długości 42 km w Yamanashi, na zachód od Tokio, supernowoczesny pociąg pobił swój poprzedni rekord z 16 kwietnia. Wówczas Maglev jechał „zaledwie” z prędkością 590 km na godz.

Budowa pierwszej komercyjnej linii z wykorzystaniem technologii rozwiniętej przez Central Japan Railway ma zakończyć się w 2027 roku. Dzielący Tokio i Nagoję dystans 286 km będzie można pokonać w zaledwie 40 minut. Obecnie superszybkim pociągiem Shinkansen na tej trasie jedzie się 88 minut.

Producent zamierza następnie przedłużyć linię Maglevu o 153 km, aż do Osaki. Central Japan Railway planuje, że od 2045 roku podróż położonej na zachodzie kraju metropolii do Tokio będzie zajmowała godzinę i siedem minut. Obecnie pokonanie tej trasy shinkansenem trwa ponad dwie godziny.

Koszt całego projektu to prawie 70 mld euro


 

Źródło: PAP, rmf24