53-letni mężczyzna z wioski Młada Gwardia, niedaleko bułgarskiego czarnomorskiego portu Warna, zmarł na skutek zarażenia się wąglikiem – poinformowało ministerstwo zdrowia. Mężczyzna zaraził się od chorej krowy, której mięso kilka dni wcześniej sprzedał.

US Marines with the Chemical Biological Incident Responce Force (CBIRF) working in hazmat gear as they decontaminate the Longworth House Office building of Anthrax.  (Photo by Greg Mathieson/Mai/Mai/Time Life Pictures/Getty Images)

Według resortu zdrowia kontakt z chorym i zarażonym zwierzęciem miało co najmniej 18 osób. W całej wiosce służby weterynaryjne dokonały odkażenia, osobom, które miały kontakt z chorym, podano antybiotyki.

Istnieje poważnie niebezpieczeństwo rozprzestrzenienia się zarazy, ponieważ, jak stwierdziła rządowa agencja ds. kontroli żywności, mięso z chorej krowy trafiło do zakładu mięsnego w Warnie.

Wąglik (Bacillus anthracis) to groźna, zwykle śmiertelna choroba zakaźna zwierząt domowych. Przenosi się na człowieka i może doprowadzić do zakażeń skóry, przewodu pokarmowego i płuc, a następnie śmierci.

Bakterie wąglika mogą być wykorzystane jako broń biologiczna i są uważane za jedno z najpoważniejszych zagrożeń bioterrorystycznych.

Źródło: PAP, rmf24

 

Polecane: