Założymy się, że wypijasz do kilku kaw dziennie. Naukowcy już dawno potwierdzili, że to niezdrowe. Dlatego lepiej zamień kofeinę na zdrowe naturalne produkty, które pobudzają równie skutecznie.

Czym zastąpić kofeinę?

Czym zastąpić kofeinę?

 

W pracy wciąż sięgasz po kawę i napoje energetyczne, żeby mieć siłę na kolejne zadania do wykonania? Dwie kawy dziennie to jeszcze akceptowalna dawka, ale więcej może pozbawić cię zdrowia. Kofeina dostarcza wzrostu energii, ale na krótko. Wiele osób na godzinę czy dwie po jej wypiciu czuje spadek sił. A to powoduje, że sięgasz po kolejną dawkę kofeiny. Uważaj, bo jej nadmiar pozbawia cennych składników odżywczych, odwadnia i powoduje uczucie zmęczenia.
Na szczęście istnieją takie produkty, które pobudzają równie skutecznie co kofeina, ale są zdrowe.

 

Ciemna czekolada

Flawanole zawarte w czekoladzie zmniejszają zawartość złego cholesterolu we krwi , redukuje stan zapalny i poprawia przepływ krwi tętniczej, co zwiększa poziom energii. W jednym z badań, grupie dorosłych z zespołem chronicznego zmęczenia podawano codziennie przez dwa miesiące 40 gramów ciemnej czekolady z zawartością 85 proc. kakao . Po zakończeniu eksperymentu odnotowano u badanych mniejsze zmęczenie bez wzrostu wagi.

Naturalne produkty które z powodzeniem zastąpić mogą kawę

Czekolada, mięso, jaja – naturalne produkty które z powodzeniem zastępują kawę

Ziarna kakao pełne są odżywczych związków, dlatego nie bez przyczyny od wieków określa się je „pokarmem bogów”. Teobromina i fenyloetyloamina to dwa związki zawarte w ciemnej czekoladzie, które związane są z serotoniną, hormonem szczęścia.

Kupując ciemną czekoladę wybieraj tę, która ma przynajmniej 70 proc. zawartości kakao.

 

Rukola i inne gorzkie zieleniny

Możemy podziękować naturze silne związki zwane „glukozynolany”. To ona odpowiedzialne są za gorzki smak, silny zapachów i doskonałe korzyści zdrowotne niektórej zieleniny. Wybieraj tę z gorzkim bukietem, czyli kapustę, gorczycę, rzepę, kapustę chińską, rzodkiewkę, brukselkę, kalarepę i kalafior. Stanowią skarbnicę składników odżywczych, odpowiadają za mocne serce  i sprawny układ krwionośny.

 

Sok z buraka

Jeśli chcesz zwiększyć swoje osiągi na siłowni lub na ścieżce biegowej, nic nie przebije buraka! Spośród wszystkich owoców i warzyw, to burak zawiera najwyższe stężenie tlenku azotu. Tlenek azotu (NO) rozszerza naczynia krwionośne a to przekłada się na zwiększenie efektywności i wydajności z mniejszą potrzebą zużycia tlenu.

Burak posiada najwięcej tlenku azotu

Burak posiada największe stężenie tlenku azotu

 

Produkty bogate w witaminę B-12

Witamina B-12 zwana jest energetyczną witaminą. Odpowiada za produkcję energii w organizmie. Obecna jest w jajach, mięsie, rybach, nabiale, wodorostach nori, niektórych odmianach grzybów i tempehu. Więc jeśli czujesz osłabienie i zmęczenie sięgaj po te produkty w codziennej diecie.

 

Polecane: