Sieci handlowe coraz mocniej stawiają na automatyzację. Polska sieć supermarketów ze zdrową żywnością Bio Family, którą stworzył syn założyciela Biedronki, poinformowała, że uruchomi pierwszy bezobsługowy i całodobowy supermarket w naszym kraju.

Testowy sklep działać będzie w Poznaniu, skąd wywodzi się sieć Bio Family. Po otrzymaniu specjalnej karty Open 24/7 klienci będą mogli samodzielnie wejść do sklepu, przykładając kartę do czytnika. W środku będą mogli zrobić zakupy bez obecności obsługi. Po wybraniu wszystkich produktów udadzą się do kasy samoobsługowej, w której zeskanowane zostaną produkty, a płatności dokonują w terminalu, za pomocą kart płatniczych lub usług Apple Pay czy Google Pay.

Kasa samoobsługowa, oparta o platformę sprzedażową NCR, funkcjonuje w trybie 24-godzinnym i została zaimplementowana przez firmę Jantar. Natomiast, systemy bezpieczeństwa zostały zainstalowane przez spółkę Smprotect, specjalizującą się we wdrażaniu zaawansowanych usług i systemów zabezpieczeń.

W sklepie będą tylko kasy samoobsługowe

Po okresie testowym podobne rozwiązania technologiczne mają zostać również wdrożone w pozostałych supermarketach Bio Family, należących do spółki Bio Market Polska. Jej właścicielem jest Mateusz Świtalski, syn twórcy m.in. Biedronki Mariusza Świtalskiego. Pierwszy sklep Bio Family ruszył w Poznaniu w listopadzie 2017 roku. Kolejne uruchomiono w Swarzędzu i Wrocławiu.

 

Carrefour poszerza listę sklepów ze Scan & Go

Również Carrefour coraz mocniej stawia na kupowanie bez konieczności kontaktu z kasjerami. Francuska sieć w kilku sklepach zaoferowała usługę Scan & Go, która pozwala na samodzielne skanowanie produktów za pomocą smartfona, bez konieczności wykładania ich na taśmę. Płacić za zakupy też można w aplikacji. Jedynie pod koniec zakupów konieczne bywa podejście do specjalnego stanowiska, gdzie kasjer sprawdza, czy zapłaciliśmy za wybrane produkty. We wtorek Carrefour podał, że usługa Scan & Gozaczyna działać w kolejnych 28 super- i hipermarketach w 30 polskich miastach.

 

 

 

Źródło: businessinsider.com.pl