Klienci, którzy w piątek próbowali zapłacić kartami MasterCard wydanymi przez mBank, nie mogli tego zrobić. Terminale nie przyjmowały poprawnie wpisanych kodów PIN. Nie dało się też wypłacać pieniędzy z bankomatów. Ale rachunki użytkowników zostały obciążone. W tej chwili, według banku, karty działają już prawidłowo.

Problem dotyczy tylko kart MasterCard wydanych przez mBank. Karty VISA działały bez zarzutu. Klienci narzekają jednak nie tylko z powodu błędów w księgowaniu operacji, są też rozzłoszczeni sposobem, w jaki bank poinformował o problemach. Firma napisała o sprawie na Facebooku a nie za pomocą aplikacji mobilnej albo powiadomień SMS-owych. Przez to wielu klientów mogło nie dowiedzieć się, że pieniądze na ich rachunku zostały zablokowane.

[AKTUALIZACJA nr 2]: WSZYSTKIE KARTY DZIAŁAJĄ już prawidłowo. Bardzo przepraszamy za wszystkie utrudnienia….

Opublikowany przez mBank Polska Piątek, 22 czerwca 2018

Bank wyjaśnia teraz, także na Facebooku, że zwróci pieniądze w trybie priorytetowym. Aby to się jednak stało… trzeba złożyć reklamację, co nie jest proste. Na infolinię trudno dodzwonić się, bo skala awarii była duża i wiele osób próbuje zgłosić problem. mBank prosi poszkodowanych klientów o wysyłanie reklamacji e-mailowo na adres kontakt@mbank.pl.

mBank zaksięgował nieudane transakcje z czasu piątkowej awarii kart MasterCard (graf. Facebook)

Pomimo że awaria systemu płatniczego nie trwała długo, spowodowała ogromne zamieszanie. Każdy kto w tym dniu miał problemy z wypłatą pieniędzy z bankomatu lub transakcją w sklepie, powinien sprawdzić, czy na jego rachunku nie ma błędnie zaksięgowanych operacji. Przypomnijmy, chodzi wyłącznie o karty MasterCard w mBanku.

 

 

 

 

 

Źródło: chip, mBank