Z najnowszego badania przeprowadzonego w styczniu 2016 roku przez agencję We Are Social wynika, że z Internetu na całym świecie korzysta 3,419 miliarda osób, a 2,307 miliarda posiada przynajmniej jedno konto w serwisie społecznościowym.

Rośnie liczba użytkowników Internetu

Rośnie liczba użytkowników Internetu

W porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, globalnie odnotowano wzrost użytkowników Internetu o 332 miliony, przy czym powstało 219 milionów nowych aktywnych kont na portalach społecznościowych. Co ciekawe, dynamiczny rozwój mobilnego Internetu, zwiększenie zasięgu oraz spadek cen przyczyniły się do wzrostu o aż 21 punktów proc. (z 18% w styczniu 2015 do 39% w styczniu 2016) liczby odsłon stron internetowych z poziomu smartfonu.

A jak jest w przypadku rodzimego rynku? Z zasobów sieci korzysta już 26 milionów Polaków (67% całej populacji). 74% użytkowników Internetu w Polsce łączy się z globalną siecią przynajmniej raz dziennie, 20% raz w tygodniu, 5% raz na miesiąc, a jedynie 1% robi to rzadziej niż raz w miesiącu. 48% ruchu pochodzi od osób korzystających z Internetu na laptopie oraz komputerze stacjonarnym (spadek o 10% w porównaniu ze styczniem 2015), a 51% ruchu generują smartfony (wzrost o 14%).

Jak pokazuje badanie firmy We Are Social, z Facebooka korzysta aktywnie 1,550 miliarda osób na całym świecie, dając tym samym serwisowi Marka Zuckerberga bezapelacyjną pozycję lidera. Messengera używa na bieżąco 800 milionów użytkowników, którzy traktują go jako jedno z podstawowych narzędzi do komunikacji. Jeżeli zaś chodzi o nasz rodzimy rynek, to aktywne konto na Facebooku posiada już 36% całkowitej populacji Polski (14 milionów). Na drugim miejscu plasuje się FB Messenger z liczbą 7,315 mln (19%) użytkowników. Na kolejnych miejscach znalazły się kolejno: Google+ 14%, Skype 10%, Twitter 7%, Instagram 6%, Whatsapp 6%, NK.pl 6%, Linkedin 5% oraz Gadu-Gadu 5%.

 

Źródło: chip.pl

Polecane: