W Seattle na rogu Seventh Avenue i Blanchard Street otwarto właśnie sklep spożywczy, do którego klienci wchodzą, biorą towar z półki i wychodzą. W Amazon Go nie trzeba ustawiać się w kolejce do kasy. Internetowy gigant wyposażył swój sklep w technologie, które śledzą każdego klienta oraz brany przez niego towar.

amazon-go

Towar trafia do wirtualnego koszyka, a po wyjściu ze sklepu obciążane jest konto danej osoby. Na razie ze sklepu mogą korzystać tylko pracownicy Amazona biorący udział w programie testowym, jednak koncern Bezosa planuje udostępnić go wszystkim chętnym już na początku przyszłego roku.

Coraz więcej młodych ludzi robi zakupy spożywcze w sieci, jednak przedstawiciele Amazona zdają sobie sprawę z faktu, że nie wszystkim odpowiada taki sposób zaopatrywania się. Wolą fizyczne sklepy. Stąd też pomysł na otwarcie supernowoczesnego sklepu wyposażonego w technologie spotykane w autonomicznych samochodach. Technologie, które są w stanie rozpoznać, który klient wziął towar z półki, a jeśli klient towar odłoży, zostanie on wycofany z jego wirtualnego koszyka. Oczywiście klient takiego sklepu musi posiadać konto w Amazon Go, by można było obciążyć go za zakupy. Wchodząc zaś do sklepu musi uruchomić na swoim smartfonie aplikację Amazon Go i podstawić smartfon pod skaner. Później pozostaje tylko robić zakupy.

amazon-go

Dlaczego Amazon, gigant internetowego handlu, interesuje się spożywczymi sklepami stacjonarnymi? Odpowiedź jest banalnie prosta – olbrzymie obroty w takich sklepach. W Stanach Zjednoczonych sprzedają one towary o wartości niemal 800 miliardów USD rocznie. To około 17% wartości amerykańskiej sprzedaży detalicznej. Nic dziwnego, że Amazon chce zająć dla siebie część rynku na którym dominuje Wal-Mart. Tym bardziej, że ta druga firma coraz śmielej wchodzi na rynek sprzedaży internetowej.

Zaproponowana przez Amazona technologia będzie budziła kontrowersje. Eliminuje ona ze sklepu kasjerów, tymczasem w całych Stanach Zjednoczonych przy obsłudze kas pracuje aż 3,5 miliona osób i jest to druga pod względem liczebności grupa zawodowa. Pierwszą są sprzedawcy w sklepach, jest ich 4,5 miliona.

Nie jest jasne, jak Amazon ma zamiar poradzić sobie ze złodziejami sklepowymi.

Źródło: Seattle Times, KopalniaWiedzy.pl

Polecane: