Wygląda na to, że niebawem niebo nad nami zapełni się mniejszymi i większymi samolotami z napędem elektrycznym. W każdym razie silnik opracowany przez Siemensa zdecydowanie zasługuje na uwagę.

Siemens pobił wszelkie rekordy, zrobił silnik elektryczny do samolotów o mocy 260 kW i wadze zaledwie 50 kg

Już pierwsza informacja ścina z nóg – opracowany przez Siemensa silnik oferuje 5-krotnie wyższą moc w porównaniu do podobnego silnika z napędem spalinowym. Przygotowano go specjalnie z myślą o lekkich samolotach (masa startowa do 2 ton). Silnik oferuje 260 kW przy zaledwie 50 kilogramach własnej wagi, więc stosunek mocy do wagi pobił wszelkie rekordy.

Die Rekord-Leistung gibt der neue Motor bereits bei einer Drehzahl von nur 2.500 Umdrehungen pro Minute ab und kann somit einen Propeller direkt, ganz ohne Getriebe, antreiben. Damit seien seriell-hybride Elektroflugzeuge mit vier oder mehr Sitzen möglich, sagt Dr. Frank Anton, Leiter eAircraft bei der zentralen Siemens-Forschung Corporate Technology. Since the new motor delivers its record-setting performance at rotational speeds of just 2,500 revolutions per minute, it can drive propellers directly, without the use of a transmission. "This innovation will make it possible to build series hybrid-electric aircraft with four or more seats," said Frank Anton, Head of eAircraft at Siemens Corporate Technology, the company's central research unit.

Jak deklaruje producent, reszta to właściwie kwestia skali – stworzenie większych silników dla większych samolotów nie stanowi żadnego problemu. Uważa się nawet, że – ze względu na świetny stosunek masy do mocy – tego typu silniki zastąpią nawet silniki odrzutowe w długodystansowych samolotach pasażerskich. Siemens podkreśla przy tym, że jego silnik opracowany został specjalnie pod kątem zastosowań lotniczych. Stąd niezwykle lekka waga i maksymalna wydajność osiągana przy zaledwie 2500 obrotów na minutę, pozwalająca na prostszą budowę układu przenoszenia napędu.

Siemens pobił wszelkie rekordy, zrobił silnik elektryczny do samolotów o mocy 260 kW i wadze zaledwie 50 kg 2

Źródło: chip

Polecane: