Szwajcarski bank UBS stworzył elektronicznego klona swojego głównego ekonomisty, który będzie udzielał inwestycyjnych porad klientom.

Bank inwestycyjny UBS testuje wykorzystanie realistycznego awatara Daniela Kalta, czyli swojego głównego ekonomisty, w spotkaniach z klientami. W ten sposób chce sprawić, aby ekspert mógł spotkać się z wieloma klientami jednocześnie za pomocą interaktywnego czatu wideo.

Realistyczny obraz

Awatar Kalta ma spotkać się w najbliższym czasie ze 100 klientami w oddziale banku w centrum Zurychu. Według doniesień Fortune.com obraz wyświetlany na ekranie jest tak realistyczny, że niektórzy klienci mogą uwierzyć, że rozmawiają z prawdziwym człowiekiem.

Klienci będą mogli uzyskać porady inwestycyjne, a udzielane im odpowiedzi będą ściśle kontrolowane. System został zaprogramowany tak, aby cyfrowy Kalt nie odpowiedział na żadne pytanie, których wcześniej nie udzielił prawdziwy Kalt.

Testy trwają

Bank UBS potwierdził, że prowadzi testy, ale nie zdradza jakie są ich dotychczasowe rezultaty. Dodaje też, że obecnie nie ma planów stworzenia kolejnych klonów.

„To projekt polegający na badaniu nowych technologii i odkrywaniu, w jaki sposób ludzie i maszyny będą mogły uzupełniać się w przyszłości. Chcemy zbadać, jak na na cyfrowych asystentów będą reagować klienci” – poinformował bank UBS.