W piątek firma płatnicza Visa wydała oświadczenie, w którym poinformowała, że zarejestrowała zakłócenia w świadczeniu usług, uniemożliwiające przetwarzane niektórych transakcji na terenie Wielkiej Brytanii i Europy.

„Doświadczamy w tym momencie zakłóceń, które uniemożliwiają przetworzenie transakcji za pośrednictwem Visa w Europie” –  czytamy w komunikacie firmy opublikowanym na Twitterze w piątkowe popołudnie.

„Badamy sprawę i pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem tej sytuacji” – poinformowała Visa.

 

Odrzucone transakcje

Nie podano, jaki dokładnie jest zasięg zakłóceń. Na odrzucenia transakcji w sklepach i na stacjach benzynowych skarżą się użytkownicy z całej Europy. O problemie donoszą także sprzedawcy w Wielkiej Brytanii. Firma Marks & Spencer cytowana przez brytyjskiego „Guardiana” poinformowała, że żaden z jej sklepów w piątek nie mógł „zaakceptować płatności dokonywanych kartą Visa”.

– Jesteśmy świadomi, że Visa doświadcza obecnie problemów. Robimy, co w naszej mocy, aby pomóc naszym klientom i przepraszamy za wszelkie niedogodności – powiedział z kolei rzecznik brytyjskiej sieci hipermarketów Sainsbury’s, cytowany przez „Guardiana”.

Kilka banków poinformowało swoich klientów na Twitterze o pojawieniu się problemów z przetwarzaniem płatności Visa. Bank HSBC zaznaczył, że były one przejściowe, a sytuacja „powoli wraca do normy”. Dodał, że problemy z kartami Visa wynikają z zakłóceń, które dotknęły znaczną część sektora kart płatniczych, ale nie dotyczą one pobierania gotówki z bankomatów.

Firma Paymentsense, która realizuje płatności dokonane za pomocą kart, poinformowała w piątek po południu, że transakcje zostały wznowione, są jednak powolne z powodu opóźnień, jakie wynikły z wcześniejszych zakłóceń.

 

 

 

 

Źródło: Reuters, BBC, Guardian, pap, tvn24