Pieczarki są dostępne przez cały rok, dzięki czemu ich cenne właściwości mamy na wyciągnięcie ręki.

pieczarki

Pieczarki bogate są w minerały, takie jak potas, fosfor, miedź i selen, magnez, żelazo oraz cynk. Są także cennym źródłem kwasu foliowego (folacyny). Jego niedobór powoduje zahamowanie wzrostu i odbudowy komórek organizmu.

pieczarki-2

Dobre na diecie

Pieczarki wspomagają odchudzanie. W 100 g jest zaledwie 20 kalorii. Grzyby te zawierają dużo błonnika i wody, co przyspiesza nasz metabolizm. Dzięki temu dłużej czujemy się syci. Warto również dodać, że pieczarki hamują wchłanianie tłuszczów.

pieczarki-3

Wspomaga m.in. kości i serce

Jedząc pieczarki, wspierasz swoje serce. Zaleca się je osobom zmagającym się z różnego rodzaju chorobami tego mięśnia. Zmniejszają one poziom złego cholesterolu oraz znacznie obniżają ciśnienie tętnicze krwi. Dzięki wysokiej zawartości potasu redukują ryzyko udaru i zawału serca. Miedź zawarta w pieczarkach pozytywnie wpływa również na układ krążenia, a duża dawka witaminy D wspomaga stawy i kości. Niektórzy eksperci twierdzą, że pieczarki są dobre w walce z nowotworami. Mogą pomóc zapobiegać rakowi piersi i prostaty. Ponadto ich regularne spożywanie znacznie poprawia pamięć i zdolność skupiania się.

 

Polecane: