Amazon uruchomił we wtorek 2 marca polską wersję swojego sklepu. W ramach przygotowań do tej premiery kilka tygodni temu ruszyła możliwość rejestracji dla sprzedawców. Wcześniej plany rozwoju swoich usług nad Wisłą ogłosił także chiński serwis sprzedażowy AliExpress.

„Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok” – mówił, cytowany w styczniowym komunikacie, wiceprezes ds. rozwoju w UE Alex Ootes.

Na polskim rynku amerykański gigant będzie konkurował między innymi z Allegro. Zgodnie z informacjami spółki na koniec września 2020 r., z platformy e-commerce Grupy Allegro korzystało około 12,6 mln aktywnych kupujących.

Ponadto rozwój swoich usług nad Wisłą planuje także AliExpress. Gary Topp, prezes AliExpress na Europę Środkowo-Wschodnią pod koniec stycznia w rozmowie z PAP poinformował, że firma bada możliwość uruchomienia w Polsce własnych automatów do odbierania paczek.

Jednocześnie Topp zapowiadał, że od wiosny spółka chce zagwarantować użytkownikom 15-dniową dostawę z Chin.

 

Amazon w Polsce

Amazon to koncern, który oprócz USA działa w krajach Azji i Europy. W Polsce koncern jest aktywny od 2014 roku, ale do tej pory działalność spółki znajdowała wymiar przede wszystkim w utrzymaniu centrów logistycznych, które zatrudniają ponad 18 tys. osób w dziewięciu placówkach. Znajdują się one w Sadach pod Poznaniem, Sosnowcu, Kołbaskowie koło Szczecina, na Bielanach Wrocławskich (dwa obiekty), w Pawlikowicach koło Łodzi, w Łodzi, Okmianach koło Bolesławca i w Gliwicach.

W 2021 roku planowane jest uruchomienie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad tysiąc nowych etatów.

W Gdańsku z kolei zlokalizowane są biura Amazon Web Services (usługa chmurowa koncernu) i Centrum Rozwoju Technologii Amazon. Amazon został założony w 1994 roku przez Jeffa Bezosa i początkowo miał być jedynie księgarnią internetową. Pierwszą książkę Bezos sprzedał rok po założeniu firmy. Później założyciel Amazona poszerzył asortyment swojego sklepu o kolejne towary, takie jak sprzęt komputerowy, elektronika czy płyty DVD, a także towary spożywcze, meble i wiele innych.

 

Strona sklepu

 

Źródło: PAP

 

 

 

0 0 vote
Article Rating