Bugatti postanowiło stworzyć samochód piekielnie mocny, niesamowicie lekki, spełniający najsurowsze wymagania FIA i zachowując charakterystyczny dla brandu silnik W16.

Samochody Bugatti są niesamowitym dziełem sztuki. Mają fantastyczny design, bardzo wysoki komfort, ogromną moc, niesamowite osiągi, a także wyjątkowy silnik. Ten ma aż 8 litrów pojemności, 16 cylindrów w układzie W, a także 4 turbosprężarki. Początkowo silnik w Veyronie generował 1000 KM, a z każdym nowym modelem moc sukcesywnie wzrasta.

Niemniej wielu zarzuca producentowi, że pojazdy są bardzo ciężkie, kiepsko się prowadzą oraz bardzo trudno się nimi manewruje. Stephan Winkelmann, obecny prezydent marki Bugatti, postanowił sprawdzić, czy inżynierowie są w stanie stworzyć pojazd bardzo lekki, spełniający wszystkie wymagania w kwestii bezpieczeństwa i zachować kultowy silnik W16.

Efektem 8-miesięcznych prac jest Bugatti Bolide. Auto swoim wyglądem fascynuje, niemniej jeszcze bardziej pod wrażeniem można być wartości aerodynamiki tego nadwozia. Przy prędkości 300 km/h, siła docisku wynosi 1800 kilogramów na samym tylnym skrzydle i aż 800 kilogramów na przednim spojlerze.

Bolide potrzebuje 3:07.1 minuty na okrążenie Le Mans i 5:23.1 minuty na pokonanie Nordschleife.

czytamy w informacji prasowej

Bugatti Bolide dzięki zastosowaniu nowych czterech turbosprężarek oraz napędzaniu paliwem 110-oktanowym, może się pochwalić 8-litrowym silnik W16 o mocy aż 1850 KM oraz 1850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Względem Centodieci, czy Super Sport 300+ jest to przyrost o dodatkowe 250 KM. Stosunek masy do mocy to zaledwie 0,67 kg / KM.

Pod względem osiągów Bolide jest piekielnie szybki. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 2,17 sekundy, a do 200 km/h w tylko 4,36 s. Wyższe prędkości również nie pojawiają się dużo dłużej na liczniku. Barierę 300 km/h pokonuje w tylko 7,37 sekundy, a okrągłe 400 km/h w 12,08 sekundy.

Oficjalna informacja podesłana nam przez Bugatti zawiera również informację, że Bolide przyspiesza od 0 do 500 km/h w 20,16 sekundy, a następnie pełne hamowanie zajmuje mu zaledwie 13,46 sekundy.

Na ten moment Bugatti twierdzi, że auto jest wyłącznie pokazem możliwości i nie planuje wprowadzić go do produkcji, jednak to może się wkrótce zmienić. W końcu Bugatti Vision Gran Turismo z 2015 również miało nigdy nie trafić do rąk prywatnych, a jednak został sprzedany.

 

Źródło: cartests.net
5 1 vote
Article Rating