W poniedziałek 14 czerwca na terenie przed jedną ze szkół w Legnicy doszło do szokującej sytuacji. 32-latek z okna swojego mieszkania tuż obok szkoły strzelał z wiatrówki do uczniów. Swoje zachowanie tłumaczył zakłócaniem spokoju przez dzieci. W wyniku zdarzenia ranna została 16-latka.

KMP w Legnicy

32-latek z okna swojego mieszkania strzelał z wiatrówki do dzieci, które podczas przerwy znajdowały się przed budynkiem szkoły. Legniczanin tłumaczył podczas przesłuchania, że dzieci zakłócały mu spokój. Strzelając ranił śrutem 16-latkę. Do zdarzenia doszło w poniedziałek.

Legniccy policjanci otrzymali zgłoszenie, że na terenie jednej z legnickich szkół, ktoś strzela do przebywających na podwórku szkolnym dzieci. W wyniku zdarzenia ranna śrutem w okolice oka została 16-letnia dziewczyna. Przetransportowano ją do szpitala. Policjanci natychmiast udali się we wskazane przez świadków miejsce, skąd mogły paść strzały.

Mundurowi zapukali do drzwi jednego z mieszkań. Po chwili otworzył je mężczyzna trzymający na rękach małe dziecko. Po rozpytaniu 32-latek zaprzeczał, aby w domu posiadał jakąkolwiek broń pneumatyczną, z której mógłby strzelać do dzieci. Legniczanin nie chciał wpuścić policjantów do swojego mieszkania. Funkcjonariusze nie dali się zwieść jego tłumaczeniom i weszli do środka. Podczas przeszukania mundurowi ujawnili i zabezpieczyli pięć jednostek broni pneumatycznej oraz śrut i kapsuły CO2.

– relacjonuje podkom. Jagoda Ekiert z KMP w Legnicy.

Mężczyzna został zatrzymany. Funkcjonariusze przedstawili mu dwa zarzuty m.in. narażenia na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu. Mężczyzna przyznał się do zarzucanych mu czynów, tłumacząc się tym, że dzieci zakłócały mu spokój, zdenerwował się, więc postanowił je nastraszyć, strzelając z tzw. wiatrówki.

Za popełnione przestępstwo grozi kara do 3 lat pozbawienia wolności.

Silne szczyty oddziaływań magnetycznych wystąpią 10 i 17 czerwca, średniej siły szczyty wystąpią 12, 13, 14 i 16 czerwca

 

 

Źródło: legnica.naszemiasto.pl
0 0 votes
Article Rating