Sześć osób zginęło w katastrofie samolotu Let L-410 w Kraju Chabarowskim na rosyjskim Dalekim Wschodzie – poinformował w środę sztab na miejscu wypadku. Zginęli dwaj piloci i czworo pasażerów, przeżyła czteroletnia dziewczynka, która jest w stanie ciężkim.
Samolot rozbił się podczas podchodzenia do lądowania, w odległości dwóch kilometrów od lotniska w miejscowości Nelkan w rejonie ajano-majskim. Maszyna leciała z Chabarowska, należała do firmy Chabarowskie Linie Lotnicze. Wszyscy pasażerowie byli mieszkańcami Nelkanu.
Dziewczynka, którą przewieziono do szpitala, jest w stanie ocenianym przez lekarzy jako ciężki, ale stabilny.
Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej rozpatruje wśród wersji katastrofy złe warunki pogodowe, błąd pilota i niesprawność techniczną. Jednocześnie służby meteorologiczne oceniają, że w rejonie katastrofy warunki pogodowe były sprzyjające.
Dzieci czasemwychodzą zkatastrof gdzie występują ekstramalne przeciążenia (rzędu 100g?) gdyż ich układ kostny zawiera jeszcze sporo albo baardzo wiele chrząstek które są bardziej elastyczne… poza tym mogą nie być dokońca świadome sytuacji i nie napinają mięśni które w przypadku zderzenia jeślisą napięte- łatwiej o zerwanie.
Ponoc dlatego też rozluźniony po procentach pijaczyna przeżywa czasem/często różne wypadki typu- samochodem w drzewo albo upadek z wysokości…
Zlota rada:
Wg mnie to ma sens a morał z tego taki – że jeśli samolot spada to myśl o czymś przyjemnym i odstresuj się a zwiększysz szanse na przeżycie.:]
Z tymi mięśniami masz rację, ale dziewczynka przeżyła dlatego, że miała pasy zapięte, a oni nie.
100 G nikt nie jest w stanie przeżyć.
Mała powierzchnia płata (skrzydeł) w metrach kwadraowych – w stosunku do mocy silników, masy i wielkości samolotu i proszę. Jak zwykle turbolet rozbija się przy ladowaniu albo w pobliżu lotniska a więc na małej prędkości. Zapewne więc albo awaria silnika albo nierówne użycie mocy na silnikach połaczone z dynamiką silnika turboodrzutowego… co powoduje „pociągnięcie” skrzydła z silnikiem ustawionym na moc większą i „cofnięcie” skrzydła z silnikiem wyłączonym/zepsutym lub z ograniczoną mocą przez co samolot wpada w przeciągnięcie chwilowe na skrzydle które się minimalnie „cofa”- boto cofnięcie/szarpnięcie – muodbiera chwilowo prędkosć a więc szybkość przepływu mas powietrza przez skrzydłoco skutkuje zmniejszeniem… Czytaj więcej »
Prawdopodobnie problemy techniczne.