Brytyjska niskobudżetowa linia lotnicza easyJet poinformowała, że padła ofiarą cyberataku: hakerzy mieli uzyskać dostęp do informacji na temat adresów e-mail i szczegółów podróży około 9 mln pasażerów oraz informacji o kartach kredytowych 2 200 ludzi.

O incydencie linia poinformowała w komunikacie dla londyńskiej giełdy. Jak podała rzeczniczka firmy, o włamaniu przewoźnik wiedział już pod koniec stycznia i od tego czasu współpracuje z brytyjskim biurem komisarza ds. informacji, by ocenić wyrządzone przez hakerów szkody.

Według zarządu spółki, easyJet „był celem ataku z bardzo zaawansowanego źródła”.

W efekcie włamywacze zdobyli dostęp do adresów e-mail i danych dot. podróży około 9 mln klientów. Firma zaznaczyła, że według jej ustaleń przestępcy nie uzyskali dostępu do danych paszportowych pasażerów.

Wykradziono natomiast informacje o kartach kredytowych 2 208 klientów easyJet.

Jak podał zarząd, osoby, których dane padły łupem hakerów, zostaną poinformowane przez easyJet w ciągu najbliższych dni.

Jednocześnie linie apelują do swych klientów, by „pozostali czujni” i z ostrożnością traktowali próby kontaktu ze strony osób podających się za przedstawicieli easyJet.

 

 

Źródło: PAP
0 0 vote
Article Rating