Na chińskich portalach społecznościowych zawrzało, gdy w przeznaczonej do nadawania tylko na Tajwanie reklamie śniadaniowej kanapki sieci McDonald’s przez dwie sekundy widać było dowód tożsamości pewnej pani. W polu narodowość wpisane bowiem było „Tajwan„.

W ChRL wielu ludzi uznało to za wspieranie niepodległości Tajwanu, traktowanego przez Pekin jako zbuntowana prowincja.

McDonald’s naraził się na zarzuty łamania chińskiego prawa. Pojawiły się apele o bojkot tej sieci w Chinach, a niektórzy zaczęli się wręcz domagać wyrzucenia jej z Państwa Środka.

McDonald’s, to chcesz robić? Pomagać Tajwanowi w uzyskaniu niepodległości? – pytają chińscy internauci na portalach społecznościowych.

Agencja Associated Press odnotowuje, że nie udało jej się uzyskać komentarza centrali McDonald’s w Chinach.

 

 

 

Źródło: rmf24, Reuters, https://www.marketing-interactive.com/mcdonalds-taiwan-ad-angers-chinese-netizens/