Na ponad dwa miesiące przed przyszłorocznym Super Bowl, finałem ligi futbolu amerykańskiego NFL, zostały wyprzedane wszystkie przerwy przeznaczone na reklamy – poinformowała stacja Fox Sports. 30 sekund ma wartość 5,6 mln dolarów. To rekord tej w branży.

Mecz odbędzie się 2 lutego w Miami, a w przerwie największego w USA wydarzenia sportowo-medialnego wystąpią gwiazdy muzyki pop Jennifer Lopez i Shakira.

W tym roku 30 sekund reklam podczas Super Bowl, który wywołuje wśród Amerykanów prawdziwe szaleństwo, kosztowało 5,3 mln dol.

W ostatnim finale triumfował w lutym zespół New England Patriots, który na stadionie w Atlancie pokonał Los Angeles Rams 13:3.

 

Rekordowa widownia finału

Z roku na rok wydarzenia te biją rekordy telewizyjnej oglądalności, więc rosną także – i tak już astronomiczne – ceny czasu reklamowego.

Firmy, które wykupiły reklamy na Super Bowl 2020, już chwalą się tym faktem i przygotowują specjalne spoty, które często stają się następnie „kultowymi”.

Finały Super Bowl z lat 2010-2017 to jednocześnie osiem programów telewizyjnych najchętniej oglądanych w historii. Rekordowy był ten z 2015 roku – przed odbiorniki przyciągnął 114,4 mln mieszkańców USA. Ostatni cieszył się mniejszą popularnością – obejrzało go za pośrednictwem telewizji „tylko” 98,2 mln Amerykanów.

 

 

Źródło: PAP